۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

تقلید


یکی ازبزرگ ترین خطرایی که ممکنه زندگی یه نفر رو تهدید کنه به نظر من "تقلید" ه.  این تقلید در شکل های مختلفی ظاهر می شه... که گاهی می ره تو ناخودآگاهت... تو مطمئنی که هیچ تقلیدی تو کار نیست، مطمئنی که مستقلی، خودت انتخاب کردی آزادانه! بعد ناخودآگاه به سوی اون کس یا اون چیزی که داری ازش تقلید می کنی کشیده می شی... نمی فهمی! واقعا نمی فهمی که اینا تاثیر ناخودآگاهی هست که داری انکارش می کنی، هزارتا استدلال واسه خودت میاری که "عمراٌ! من؟ تقلید؟ حرفشم نزن! "  می ری جلو... می ری... می ری...
اگه شانس بیاری یهو کلت می خوره به یه دیوار! گرومب! بعد به خودت میای، می بینی وای! که افتادی تو یه چیزی که یه عمر ازش فرار می کردی.  اون موقع است که خودتو جمع می کنی. بر می گردی و خودت می شی؛ تاثیر می گیری! اما تقلید نه!
ولی نمی دونم اگه این رفتن ها بدون دیوار ادامه پیدا کنه چه بلایی سرت میاد...
مواظب باش!

۷ نظر:

  1. والا نمی دونم..
    نه نظر مثبتی دارم نه منفی :)
    به نظرم تقلید می تونه سرنوشت خوبی هم داشته باشه که شناخت و انتخاب آگاهانه ست :)
    مثلا من از بچگی از مامانم تقلید می کنم و مسواک می زنم و بعد بزرگ میشم و می فهمم و انتخاب می کنم که مسواک بکشم و دیگه تقلید نیست..
    متوجهی چی میگم گل جان؟؟
    البته می تونه.. ولی ممکنه هم به همین وانفساهایی ختم شه که تو گفتی :)
    فقط خواستم بگم همیشه بد نیست :)

    پاسخحذف
  2. به جیران:
    اممم... شاید! اون مثالی که زدی یه تقلید آگاهانه است و بعدش هم فهمیدن داره دنبالش... اینی که من توصیف کردم یه کم فرق داره، تو نمی خوای تقلید کنی اما ناخودآگاه کارایی رو می کنی که شاید بهشون اعتقادی نداشته باشی یا اصلا بهشون فکر نکرده باشی... من فکر می کنم این تقلید کورکورانه باشه شاید و یه طوری که نمی فهمی... هنوزم فکر می کنم خطرناکه!

    پاسخحذف
  3. آره بابا معلومه که خطرناکه :)
    و کاملا هم درست میگی.
    من فقط گفتم این یه شکل رو جا انداختی گولی..
    ولی رد نکردم حرفاتو
    متاسفانه درسته و خیلی هم درست :)

    پاسخحذف
  4. شنیدی می گن
    خلق را تقلیدشان بر باد داد ....

    پاسخحذف
  5. :)
    تقلید آگاهانه و از روی اختیار، بعضی وقتها خیلی هم خوبه، یه سری کارای خوب، یک سری صفات خوب از یکی می بینی و میخوای که مثل اون باشی. البته مهم اینه که نخوای خودِ اون بشی بلکه فقط بخش هایی از رفتارش رو در خودت به وجود بیاری و در عین حال، خودت باشی

    اما تقلید کورکورانه و ناخودآگاه و از روی خودباختگی، همون طور که گفتی، خطرناکه و گاهی هم یه دیواری، سنگی، چیزی لازمه جلوی آدم رو بگیره ;)

    پاسخحذف
  6. تقلید .... باور کن با این ادمایی که الان هستن دیگه دیوار کار ساز نیست :) باید یه فکر دیگه کرد

    پاسخحذف